Thursday, June 20, 2013

Cous-cous and vegetables stuffed peppers


Summer seems to be slowly arriving to Germany as well: hot weather, sunny days, and a few thuderstorms here and there to make the air chilly and pleasantly breezy. This is my favourite season, and to celebrate it I decided to prepare these peppers, that I filled with spicy cous cous and vegetables....and with the leftovers I prepared a very nice cous cous salad that I had for lunch the following day! 

Ingredients: 

3 peppers
1 aubergine
1 zucchini
1 red onion
150 gr cous cous

paprika
curry

First of all prepare the vegetable: chop the aubergine in small cubes, julienne the onion, one pepper and the zucchini. Heat up some oil in a large skillet, add the onion and let it cook for 5'. Add in the aubergines, the pepper, and after about 10 minutes, the zucchini. Salt the vegetables and let them cook until ready. 
Prepare the cous cous: bring 300 ml of salted water to boil, add paprika and curry to your taste, then pour over the cous cous. Stir it with a fork to prevent clumps from forming. When the water has been absorbed  mix the vegetables to the cous cous. 
Finally, wash the two remaining peppers and remove the seeds and the white inner filaments. Cut in half or remove the top, add a tiny bit of oil and some salt, and stuff them with cous cous.
Bake at 200° for 30'.








PEPERONI RIPIENI DI COUS COUS E VERDURE



L'estate sembra essere arrivata anche qui in Germania: sole, caldo, e qualche temporale qui e là a portare un po' di sollievo e ad alzare una brezza piacevolmente fresca. 
Questo è il periodo dell'anno che preferisco; per celebrarne l'arrivo ho quindi deciso di preparare dei peperoni ripieni di verdure e cous cous  aromatizzato con un pizzico di paprika e del curry (spezia che apprezzo molto).
Premetto che sono andata ad occhio con le quantità, e in effetti parte del cous cous e delle verdure è avanzata, ed è diventata un'ottima insalata fredda che ho mangiato a pranzo il giorno dopo.

Ingredienti:

3 peperoni
1 melanzana
1 zucchina
1 cipolla rossa
150 gr cous cous

paprika, curry

Per prima cosa preparate le verdure: lavatele quindi tagliate le melanzane a cubetti, i peperoni, la cipolla e le zucchine a julienne. Soffriggete la cipolla in una padella capiente, quindi aggiungete le melanzane, i peperoni, e, dopo una decina di minuti le zucchine. Salate e lasciate cuocere a fuoco medio finché non saranno pronte.
Preparate il cous cous: in un pentolino portate ad ebollizione 300 gr di acqua salata, a cui aggiungerete curry e paprika a piacere, quindi versatela sul cous cous. Lasciate che l'acqua venga assorbita, mescolando con una forchetta di tanto in tanto per eliminare eventuali grumi. Una volta pronto, mischiate il cous cous alle verdure. 
Prendete i rimanenti peperoni: tagliateli a metà o rimuovete la calotta, lavateli ed eliminate i semi e la parte bianca. Versate un filo di olio evo all'interno e un po' di sale, quindi riempite con il cous cous. 
Infornate per circa 30' a 200 gradi.